Campagne om Noors bezoek te bevorderen

Campagne om Noors bezoek te bevorderen

De Ondernemersvereniging Winsum gaat een campagne opzetten om de eigen regio in Noorwegen als toeristische trekpleister onder de aandacht te brengen. De vereniging ontvangt hiervoor een bijdrage van 14.787 euro uit het Ondernemersfonds.

De vaarverbinding tussen de Eemshaven en Kristiansand in Noorwegen is een groot succes. De verwachting is dat in 2023 90.000 Noren de overtocht zullen maken. Om hen, en bezoekers uit Duitsland, erop te attenderen dat de rijke cultuurhistorie in Noordwest Groningen – en in het bijzonder Winsum als ‘Allermooiste dorp van Nederland’ – een bezoekje waard is, wil de vereniging promotiemateriaal ontwikkelen. Het materiaal moet ervoor zorgen dat deze toeristen langer in het gebied verblijven, met positieve gevolgen voor het midden- en kleinbedrijf in dit gebied.

De Ondernemersvereniging gaat naast folders ook een film opnemen in nauwe samenwerking met Stichting Promotie Waddenland, Marketing Groningen en Visit Wadden. De film en folders worden op de cruiseboot, kantoren in Kristiansand en de Eemshaven en op de TIP locaties in de regio Het Hogeland aangeboden. Daarnaast zal de film ook via de diverse websites van de samenwerkende partners te bekijken zijn.