Het materiaal dat toeristen nu gebruiken om onderweg de mooiste en leukste plekjes op te zoeken, is niet heel handig. Ondernemers in de regio vinden een opvouwbare kaart met de benodigde informatie handiger voor fietsers en wandelaars.
Het makkelijk in een jaszak mee te nemen kaartje, met op de achtergrond aanvullende informatie, maakt het voor toeristen makkelijker om activiteiten, erfgoed, musea en horeca onderweg te vinden en zo de informatievoorziening voor hen laagdrempeliger.
Het materiaal wordt ontwikkeld door de Stichting Promotie Waddenland en zal ontworpen worden in de stijl van Merk Groningen. Er worden uiteindelijk 15.000 stuks van gedrukt, zodat ze ook bij evenementen weggegeven kunnen worden. In totaal komen ze op 250 locaties te liggen.
Het Ondernemersvereniging Hogeland West (OVHW) heeft voor de ontwikkeling en het drukken van de opvouwbare kaartjes een bijdrage van 5.100 euro ontvangen van het Ondernemerfonds Het Hogeland.